ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Η εμπειρία μου ως προπονητής ποδηλασίας από το 1984 σε συνδυασμό με την πολύχρονη παρουσία μου ως καθηγητής φυσικής αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, αλλά και σε πολλές παραγωγικές σχολές της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας, είναι η εγγύηση προς όλους αυτούς που θα επιλέξουν να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με την προπόνηση σε αθλητές μικρών ηλικιών

Ήδη 142 προπονητές στην Ελλάδα και στην Κύπρο εκπαιδεύτηκαν από το 2020 και αρκετοί από αυτούς ήδη δημιούργησαν την δική τους ποδηλατική ακαδημία.  

Το 2024 θα υπάρξει νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όσους σχεδιάζουν να  κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο των ακαδημιών ποδηλασίας.

Στόχος του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να ξεκινήσουν το δικό τους τμήμα ακαδημίας ποδηλασίας άμεσα, αφού αποκτήσουν τα γνωστικά εφόδια και τις συγκεκριμένες δεξιότητες που απαιτείται να έχει ένας προπονητής ακαδημίας ποδηλασίας.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους ή φοιτητές ΤΕΦΑΑ, σε ενήλικες αθλητές ή πρώην αθλητές ποδηλασίας, που θέλουν να αναλάβουν μια υφιστάμενη ποδηλατική ακαδημία ή να δημιουργήσουν μια νέα εξ’ αρχής, αλλά και σε γονείς που θέλουν να ενημερωθούν για το πως μπορούν να είναι χρήσιμοι στα πρώτα βήματα των παιδιών τους.

 

Κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι:

– Η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και πρακτικών σχετικά με την προπόνηση αθλητών ποδηλασίας, στις ηλικίες επτά έως δώδεκα ετών.

– H κατανόηση και εμπέδωση της διαδικασίας της προπόνησης από τους συμμετέχοντες, σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης ενός αθλητή.

-Η ανταπόκριση του εκπαιδευόμενου κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από την θέση του εκπαιδευτή-προπονητή ποδηλασίας στις αντίστοιχες ηλικίες.

Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι οι εξής:
– Φιλοσοφία της προπόνησης στις μικρές ηλικίες
– Παιδαγωγικοί στόχοι της προπόνησης
– Σημαντικότερες αρχές προπόνησης που έχουν εφαρμογή στις ηλικίες 7-12 ετών
– Βιολογικές και ψυχοκινητικές διαφορές μεταξύ παιδιών και ενηλίκων αθλητών
– Σχεδιασμός της προπόνησης
– Ανάπτυξη φυσικών ικανοτήτων μέσω της προπόνησης στις μικρές ηλικίες
– Στάδια και μεθοδολογία προπόνησης τεχνικών δεξιοτήτων
– Προπόνηση Ιδεοδεκτικότητας και Ισορροπίας
– Το παιχνίδι ως μέσο προπόνησης
– Μέθοδοι αξιολόγησης
– Οργάνωση και λειτουργία ακαδημιών
– Ασκήσεις και παιχνίδια
– Προτεινόμενες δράσεις ανά περίοδο με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία της ομάδας.
– Σχέσεις γονέων – προπονητή